Как да направим компютърната диагностика на Волво?
Нека започнем от там, какво е компютърната диагностика.

Компютърната диагностика е процес при който свързваме лаптопа си към автомобила и посредством специализиран софтуер на лаптопа прочитаме състоянието и записаните грешки в модулите на автомобила. Много хора са на мнение, че по-новите автомобили са тълни с електроника която се чупи постоянно, но всъщност не е точно така. Просто диагностичните софтуери са напреднали много повече и засичат предстоящи повреди по-рано в по новите автомобили. Волво XC90 от 2017-та година вече предупреждава, че антената на дистанционното не работи правилно и е с отслабнал сигнал преди антената да спре да работи изцяло, докато XC70 от 2010-та незаписваше такава грешка. Това не значи, че по-новата кола е по-чуплива или с повече електроника, и двата автомобила страдат от еднакъв проблем с дистанционното, но докато по-новата кола ще предупреди за предстоящият проблем с антената си, по-старата просто ще откаже да се отваря в един прекрасен ден.
Какво ни е необходимо за да прочетем колата?
Компютърната диагностика се осъществява през OBDII порта, който при повечето модели се намира до левият крак на водача.
Да, ако сте в Индия или Япония потърсете при другият ляв крак
.
В този порт трябва да се включи преходник, така надеченият диагностичен адаптер, който поддърва протоколите за комуникация с модулите на автомобила.
Двата основни диагностични адаптера за Волво са:
1. DICE адаптер - парт номер 9513000
2. VOE адаптер - парт номер 9513108 или 9513321
DICE адаптера може да се ползва при всички модели Волво, но е по-старата технология и е в пъти по-бавен при четене на автомобилите.
VOE е новата технология Volvo over Ethernet която позволява бързото четене на множеството модули в по новите коли, както и качването на софтуер до 20 пъти по бързо от DICE. VOE се използва при автомобили Волво от 2016-та година и до днес.
Оригиналните адапрети са изключително надежни, но и могат да бъдат доста скъпи. На пазара има китайски алтернативи от сайтове като AliExpress или OLX. Нашата препоръка е да се ползват оригиналните адаптери при инсталиране на софтуер или промени във фабричните настройки на колите особенно за коли от последните поколения P5 SPA 2016-> където са налични безплатни софтуери за четене на модулите на колата.
Какъв софтуер да използваме?
Софтуерите се различават взависимост от това от кое поколение е автомобила.
За всички от момента в който Волво започват да използват OBDII порт (1996г.) до 2015 може да се ползва VIDA 2014D. Да, това е offline копие на официалният софтуер на Волво което е изтекло от фабриките на Волво преди доста време и все още циркулира в интернет.
Сайтове които предлагат линкове към свалянето на VIDA 2014D са: https://svdns.info/links-downloads/.
Моля имайте впредвид, че принципно няма нищо безплатно на този свят, и от сайтовете който предлагат сваляне на такива софтуери, може да се заразите с всякакви малки и големи зловредни софтуери.
Също така, ако от някъде видите за сваляне VIDA 2015A или VIDA 2015B - това са измамни софтуери което не се различават от VIDA 2014D.
Препоръчваният от нас софтуер за колите 1996 - 2015 е VDASH. Направен от чешки ентусиасти, той е на пазара повече от 10 години. Използването му прочитане на грешките на автомобила изиска регистрация която е безплатна.
За колите от 2016 насам може да се използва VDASH или VTOOL. Разликата между тях в частта за диагностика, е че VTOOL не изисква регистрация или интернет за да работи. VTOOL е руска разработка която се появи след като Волво отрязаха Русия от достъп до официалната Volvo Vida Online.
Ние препоръчваме VTOOL като най-лесният и бърз софтуер за четене на грешките на колата.

Китайската алтернатива или All-in-One диагностика.
Има няколко марки All-in-One диагностики, като най големите от тях са Launch и Autel. Обикновенно идват под формата на таблет и донгъл за OBDII порта. Макар и да поддърват впечатляващи списъци с марки и модели, от Ферари до XC90 и от Тата до XC40, понякога такива диагностики предизвикват повече грешки в модулите на Волво отколкото е имало преди прочитането на автомобила. Това се дължи на лошата имплементация на протоколите за комуникация между модулите и софтуера. Препоръката ни е да се седи настрана от такива All-in-One решения.
Надяваме се, тази информация да ви е била полезна.
Нека започнем от там, какво е компютърната диагностика.

Компютърната диагностика е процес при който свързваме лаптопа си към автомобила и посредством специализиран софтуер на лаптопа прочитаме състоянието и записаните грешки в модулите на автомобила. Много хора са на мнение, че по-новите автомобили са тълни с електроника която се чупи постоянно, но всъщност не е точно така. Просто диагностичните софтуери са напреднали много повече и засичат предстоящи повреди по-рано в по новите автомобили. Волво XC90 от 2017-та година вече предупреждава, че антената на дистанционното не работи правилно и е с отслабнал сигнал преди антената да спре да работи изцяло, докато XC70 от 2010-та незаписваше такава грешка. Това не значи, че по-новата кола е по-чуплива или с повече електроника, и двата автомобила страдат от еднакъв проблем с дистанционното, но докато по-новата кола ще предупреди за предстоящият проблем с антената си, по-старата просто ще откаже да се отваря в един прекрасен ден.
Какво ни е необходимо за да прочетем колата?
Компютърната диагностика се осъществява през OBDII порта, който при повечето модели се намира до левият крак на водача.
Да, ако сте в Индия или Япония потърсете при другият ляв крак

В този порт трябва да се включи преходник, така надеченият диагностичен адаптер, който поддърва протоколите за комуникация с модулите на автомобила.
Двата основни диагностични адаптера за Волво са:
1. DICE адаптер - парт номер 9513000
2. VOE адаптер - парт номер 9513108 или 9513321
DICE адаптера може да се ползва при всички модели Волво, но е по-старата технология и е в пъти по-бавен при четене на автомобилите.
VOE е новата технология Volvo over Ethernet която позволява бързото четене на множеството модули в по новите коли, както и качването на софтуер до 20 пъти по бързо от DICE. VOE се използва при автомобили Волво от 2016-та година и до днес.
Оригиналните адапрети са изключително надежни, но и могат да бъдат доста скъпи. На пазара има китайски алтернативи от сайтове като AliExpress или OLX. Нашата препоръка е да се ползват оригиналните адаптери при инсталиране на софтуер или промени във фабричните настройки на колите особенно за коли от последните поколения P5 SPA 2016-> където са налични безплатни софтуери за четене на модулите на колата.
Какъв софтуер да използваме?
Софтуерите се различават взависимост от това от кое поколение е автомобила.
За всички от момента в който Волво започват да използват OBDII порт (1996г.) до 2015 може да се ползва VIDA 2014D. Да, това е offline копие на официалният софтуер на Волво което е изтекло от фабриките на Волво преди доста време и все още циркулира в интернет.
Сайтове които предлагат линкове към свалянето на VIDA 2014D са: https://svdns.info/links-downloads/.
Моля имайте впредвид, че принципно няма нищо безплатно на този свят, и от сайтовете който предлагат сваляне на такива софтуери, може да се заразите с всякакви малки и големи зловредни софтуери.
Също така, ако от някъде видите за сваляне VIDA 2015A или VIDA 2015B - това са измамни софтуери което не се различават от VIDA 2014D.
Препоръчваният от нас софтуер за колите 1996 - 2015 е VDASH. Направен от чешки ентусиасти, той е на пазара повече от 10 години. Използването му прочитане на грешките на автомобила изиска регистрация която е безплатна.
За колите от 2016 насам може да се използва VDASH или VTOOL. Разликата между тях в частта за диагностика, е че VTOOL не изисква регистрация или интернет за да работи. VTOOL е руска разработка която се появи след като Волво отрязаха Русия от достъп до официалната Volvo Vida Online.
Ние препоръчваме VTOOL като най-лесният и бърз софтуер за четене на грешките на колата.

Китайската алтернатива или All-in-One диагностика.
Има няколко марки All-in-One диагностики, като най големите от тях са Launch и Autel. Обикновенно идват под формата на таблет и донгъл за OBDII порта. Макар и да поддърват впечатляващи списъци с марки и модели, от Ферари до XC90 и от Тата до XC40, понякога такива диагностики предизвикват повече грешки в модулите на Волво отколкото е имало преди прочитането на автомобила. Това се дължи на лошата имплементация на протоколите за комуникация между модулите и софтуера. Препоръката ни е да се седи настрана от такива All-in-One решения.
Надяваме се, тази информация да ви е била полезна.
Последна редакция: