Miss fire

hristoto

New member
Волво v50 Т5 2005г 220к.с.
Много често ,когато е студен двигателя,при стартиране 3ти цилиндър не пали веднага и записва мис файер.
Свещите са на не повече от 5000км. Иридиеви NJK ,смених бобините пак без резултат. Измерена компресия еднаква на всички цилиндри! Колата има газова!
Пробвах на газ пак 3ти не пали,което ме кара да мисля ,че бензиновите инжектори не са проблемни. Като запали двигателя работи на 4 цилиндъра около 5-6 сек. и после всичко е нормално. Разход няма завишен,Масло не гори ,върви си без никакви проблеми..Дайте идеи ,къде да търся проблема...
P.S. Възможно ли е свещите да са дефектни? Не съм пробвал да сменя местата на свещите ,но ще го направя!
 
Ами, с тестване би трябвало да се установи от кое е. И щом е до студена кола, ще трябва да правиш няколко дена тестове.

Тъй като имаш газова, въпреки че палиш на бензин, направи тест да махнеш бушона на газовият компютър преди да запалиш на студено. Естествено гледаш какво ще запише след всеки тест.

Ако не е от това, размени местата на свещите и виж дали се мести проблема.
Смени местата и на бубините и виж дали се мести проблема.
Ако и тук не е, отиваш към карбонови отлагания по клапаните - При студен двигател може да има непълно затваряне на клапан, което причинява лошо изгаряне в началото. После при загряване металът се разширява → клапанът затваря добре. Отварят се и се чистят.

Ако не се движи проблема по цилиндрите като сменяш местата, най-вероятно е по клапаните.

Другото нещо което ми се е случвало е кола която е карана на газова уредба много дълго време, а на бензин изобщо не е, да й се загубят късият и дългият trim на бензиновият компютъп и да да има misfire. С каране на два резервоара на бензин се оправя от само себе си.

Но, ако не се мести от 3ти цилиндър, аз съм за клапаните.
 
Забравих да спомена,че от около 30к км. Имам инсталирана и водородна система,която би трябвало да не позволява образуването на нагари...Направих тест на изгорелите газове в пункт за ГТП със включен водород и без него,резултатът е повече от задоволителен! При изключена система СО варира между 1.20 до 1.30, а при пуснат 0.00 До 0.02! Този уикенд ще се занимавам с този проблем,като ще сменя и свещите с оригинални на волво.
 
Назад
Топ