Здравейте!
Имам XC70 2008г., D5244T4 с 6-степенния Aisin TF-80SC AWD, 185к.с. В момента е на почти 370000км. Колата е изначално купувана от МП в България и има много пълна история в техния сервиз.
Наближава времето за смяна на маслото на АСК и въпреки, че вече доста неща съм поправял сам по колата, кутията е едно от изключенията, за което не съм отделял време, поради липса на някакви особени проблеми (ще напиша по-надолу). Тук вмятам, че след закупуването на автомобила преди близо 60000км, кутията превключваше доста мудно, но без ританици. Това се оправи след инсталиране на Полстар (Ъпдейт 2.0) в МП скоро след като я купих. Реално вече е 205к.с. и до 450 Nm. Маслото е сменяно на 200к (МП, 12л.), 270к(МП, 12л.) и 317к(В+3, 12л. уж, вече като моя собственост). Същевременно планирам профилактично да подменя и охладителя.
Единственото, което малко ме дразни е едно леко придръпване между 2-ра и 3-та, което наскоро изследвах, с диагностиката. Получава се при загрята кутия. По думите на първия собственик, това се е проявили още много рано в живота на колата и МП не са направили нищо по въпроса. Вероятно става дума за преди повече от 200-250К км.
Това, което хванах е, че при задействане на втория lockup (50%->100%), се получава и лек спад в оборотите когато на 2-ра стигне до ~2100 и се задейства 100% локъп. За вече почти 60К км нито се е влошило, нито се е подобрило.
Поради всичко гореописано, съм си намислил да опитам с частични смени за следващите 10-15000км., за да избегна възможността клапанното тяло да сдаде багажа, поради простия факт, че не знам дали последната смяна е била направена коректно. След което вече по-спокойно да може да се направи цялостна смяна отново.
В случая, освен мнение по гореописания проблем, се интересувам и от някои насоки:
Благодаря предварително!
Имам XC70 2008г., D5244T4 с 6-степенния Aisin TF-80SC AWD, 185к.с. В момента е на почти 370000км. Колата е изначално купувана от МП в България и има много пълна история в техния сервиз.
Наближава времето за смяна на маслото на АСК и въпреки, че вече доста неща съм поправял сам по колата, кутията е едно от изключенията, за което не съм отделял време, поради липса на някакви особени проблеми (ще напиша по-надолу). Тук вмятам, че след закупуването на автомобила преди близо 60000км, кутията превключваше доста мудно, но без ританици. Това се оправи след инсталиране на Полстар (Ъпдейт 2.0) в МП скоро след като я купих. Реално вече е 205к.с. и до 450 Nm. Маслото е сменяно на 200к (МП, 12л.), 270к(МП, 12л.) и 317к(В+3, 12л. уж, вече като моя собственост). Същевременно планирам профилактично да подменя и охладителя.
Единственото, което малко ме дразни е едно леко придръпване между 2-ра и 3-та, което наскоро изследвах, с диагностиката. Получава се при загрята кутия. По думите на първия собственик, това се е проявили още много рано в живота на колата и МП не са направили нищо по въпроса. Вероятно става дума за преди повече от 200-250К км.
Това, което хванах е, че при задействане на втория lockup (50%->100%), се получава и лек спад в оборотите когато на 2-ра стигне до ~2100 и се задейства 100% локъп. За вече почти 60К км нито се е влошило, нито се е подобрило.
Поради всичко гореописано, съм си намислил да опитам с частични смени за следващите 10-15000км., за да избегна възможността клапанното тяло да сдаде багажа, поради простия факт, че не знам дали последната смяна е била направена коректно. След което вече по-спокойно да може да се направи цялостна смяна отново.
В случая, освен мнение по гореописания проблем, се интересувам и от някои насоки:
- При частична смяна, ако не долея нищо и отвия пробката, оттам не би трябвало да изтече нищо или само да прикапе, нали така?
- Очаква ли се да доспия първо 4л., след което да отворя пробката за нивото? - Или трябва да източа и двете пробки, да ги затегна с новия дихтунг на голямата, да премина през позициите на лоста според инструкциите и след като загрее на 70 градуса, да отворя малката пробка и да оставя да се изтече?
- Подмяната на охладителя изисква ли кутията да е празна? Той е доста над нивото на кутията и ми се струва, че може да бъде разкачен по всяко време с минимална загуба на флуид;
- Ако частичната смяна включва отвиване и източване и на двете пробки, бих сменил и маслопроводите, понеже щипките им откъм радиатора не държат добре.
Благодаря предварително!
Последна редакция: