Как да разберем кои двигатели имат проблем със завишен разход на масло?

Здравейте, в темата ще засегна следните автомобили:

Модел: S/V60 и S/V60CC
Модификация: D2, D3, D4, D5 от VEA платформата
Година: от 2010 до 2018г
Двигател: 2.0 (4 цилиндъра)
Гориво: Дизел
Въпрос/Проблем:

В търсенето си на автомобил за да подменя старият си такъв се натъкнах на следния проблем.
Търсенето беше предимно на 5 цилиндровия дизел, но както знаем той е доста рядко среща за разлика от 4 цилиндровия. Затова все пак потърсих информация за 4 цилиндровите дизели от новото поколение VEA ( VOLVO ENGINE ARCHITECTURE ), но там има проблем, който се споменава в голяма част от форумите, а именно завишен разход на масло заради проблемна партида маслени сегменти. Този проблем засяга както дизели, така и бензини от 2014 до около 2016. Имало е сервизна акация за подмяната на маслени сегменти основно на бензинови коли, а за дизелите се е налагало подмяна и на бутала.
В края на 2016г проблема е отстранен и се смята, че автомобилите произведени в началото на 2017г вече не би трябвало да имат този проблем.
Въпросите при избора на употребяван автомобил тук са няколко:

1. За бензините има оповестен един сериен номер (1501327) на двигател след който вече проблема е разрешен, но за дизелите, които ме интересуват няма такъв конкретен номер, или поне аз не открих. Как мога да разбера дали конкретен двигател е с оправен проблем?

2. По VIN номера мога ли да разбера серийния номер на двигателя?

3. Също в Мото-Пфое могат ли да ми дадът информация за автомобил дали е бил привикван за сервизна акция за сегментите?

4. Колко голям разход на масло имат тези двигатели?

5. Изобщо заслужава ли си да се гледат автомобили с този двигател между 2014 и 2016?

6. Заслужава ли си да се търсят автомобили след 2017 с този тип двигатели?

Предварително благодаря за отговорите, и всяка друга информация би ми била полезна.
 
Здравей,

отговора на въпроса ти е 42! :) Шегувам се, не е 42 а точно колкото си написал - 1501327.
С VEA двигателите Волво представя първата си унифицирана линия модулни двигатели които макар да се различават между дизела и бензина, идват от една и съща архитектура и дизайн. И заради това, Волво решават че VEA номерата са унифицирани между Дизела и Бензина. Числото е 1501327 VEA двигателя след които вече пръстените на буталата са от новият дизайн, независимо дали двигателя е бензин или дизел. Брояча на поточната линия е бил един, и по една поточна линия са се правили и бензинови и дизелови двигатели.

Но, трябва да отбележем, че въпреки че проблемите с консумацията на масло се свързват с VEA двигателите (VEA се прави от средата на 2013 и официално се пуска на MY14 автомобили), всъщност новата архитектура не е допринесла за проблема. Проблема се появява няколко години по рано при бензиновите двигатели на Волво и идва от променения дизайн на пръстените. Заради новите норми за екология Евро 5-6 доста производители решават да потърсят нови решения за по ниска консумация на гориво. Един от основните параметри които те се стремят да намалят е вътрешното триене в двигатели, а един от основните компоненти който го създава са буталните пръстени по стените на цилиндрите.
И нека не се заблуждаваме, нито Волво нито Ауди, ни един производител на коли не си прави сам буталата и пръстените за тях. Има 3 големи фирми които обикновенно получават поръчките (Mahle, Kolbenschmidt, Federal-Mogul), които към 2011-2012 получават искане за нов дизайн на бутала и пръстени с намалено триене за да се постигне по малък разход. И дизайна и на трите е бутала с нисконапрегнати пръстени за контрол на маслото. Пръстените се притискат към стените на цилиндъра с по-малко налягане. Дизайна предоставя исканата економия на гориво, но има и недостатъци - пръстените не събират всичкото масло от стените на цилиндрите (затова на сайта на Волво пише - ако харчи до 500мл на 10000км е нормално - знаели са какво се очаква от тези пръстени), и дупките в пръстените за събиране на маслото са доста по малки спрямо предишните дизайни, което води до по лесно запушване и вече разхода става 1 литър масло на 1000км.
И не е само Волво които имат проблеми с маслото на бензиновите двигатели от тези години. Ауди, Мерцедес, БМВ, всички ползват същият дизаин от същите 3 компании и имат еднакви проблеми. С идването на VEA двигателите Волво продължават да слагат проблемните части, и на двигатели 1501327 вече разходите по проблемите за Волво стават по големи отколкото да се поръча и купи нов дизайн за буталата и пръстените.

До тук с историята, как да си познаеш колата?
Ето отговорите на въпросите:
1. Числото го знаеш, няма значение дали е Дизел или Бензин, брояча на фабриката е един.
2. Можеш да разбереш по VIN номера на двигателя. Вземаш VIN и отиваш тук Извадка на детайлите на атомобила. И Ванката ще ти помогне да видите кой й е серииния номер на двигателя.
3. За МотоПфое, ще ти кажа какво са ми казвали на мен преди много време когато съм питал за коли по VIN. "Моля предоставете ни талон че притежавате колата и тогава ще направим проверка", след като имах талон "Ние можем да проверим само ако колата е била обслужвана при нас. Ако е правено в Италия или Америка не знаем." - което не е точно така, просто трябва да пуснат една заявка до централата, да дигнат тикет, да пишат малко на англииски и до два дена някой от екипа в Индия ще им направи справката дали е правена такава замяна в дилър на Волво за което Волво да е платило замяната. Но, някой трябва да се занимава за кола която я дойде при тях за нещо после, я не. Сервизна акция как да се провери във Вида - Проверка на сервизни акции по VIN.
4. Аз лично съм стигал до почти литър на 5000км на миналата кола Т6 2013.
5 и 6. Да, ако са отремонтирани или ако са от Май 2017-та двигателите. Хората ги отбягват защото не знаят дали ще имат проблеми, но ако се направят проверките човек може да си намери здрав двигател.
 
Последна редакция:
Изключително много благодаря за изчерпателния отговор, буквално се насочвам към определени коли.

Общо взето всички марки от тези години имат такива проблеми. От приятели знам за проблемни мотори при BMW, но като цяло тази тема потвърди убежденията ми, че новата ми кола отново ще бъде VOLVO, просто търсенето ще е малко по пипкаво. :)

П.п. много се радвам, че отново има VOLVO форум. Поздравления и успех в начинанието. :)
 
Назад
Топ